-
TEAM TEACHING: MORRICONEHO POCITOVÁ HUDBA
25.10.2015Přejít na článekU příležitosti evropského turné Ennia Morriconeho připravujeme napříč hudební + osobnostní a sociální výchovou další týmovou hodinu, ve které bude ústředním tématem právě tato legenda filmové hudby. Morricone zahraje 15. ledna 2016 v pražské O2 areně také část partitury z nového Tarantinova westernu. Základní přehled o Morriconeho hudbě načerpejte v exkluzivním rozhovoru ZDE.
-
TEAM TEACHING: CESTA DO ATMOSFÉRY
22.10.2015Přejít na článekVELKÉ poděkování za dnešní VELMI příjemnou týmovou hodinu zeměpisu a ekologie, ve které jsme společně s žáky 9. tříd vystoupali až nad oblaka a prozkoumali atmosféru pomocí mikroskopů do těch největších aerosolových detailů. Máme za sebou cestu interaktivní, zábavnou i poučnou! :)
Celou fotogalerii najdete již nyní na školním webu ZDE
Pracovní list z naší společné hodiny je ke stažení ZDE
-
TEAM TEACHING: KLIMATICKÉ ZMĚNY NA ZEMI
15.05.2015Přejít na článekPro žáky 9. ročníku jsme na naší škole připravili speciální diskuzní fórum s prvky týmového učení pod názvem "Změny klimatu aneb Hra s grafy a čísly". Toto ústřední téma nám umožnilo propojit přírodovědné a společenskovědní předměty (zeměpis + přírodopis + matematika + ekologická a environmentální výchova + osobnostní a sociální výchova) a současně použít metody efektivního učení i základní kreativní postupy (myšlenkové mapování kauzality celé problematiky = tedy příčin a následků změn klimatu).
Prezentované skupinové postery již zdobí chodby školní budovy, fotky si můžete prohlédnout ve fotogalerii školy.
Výukovou prezentaci najdete ke stažení ZDE
-
TEAM TEACHING: PO PROUDU SMETANOVY VLTAVY
02.05.2015Přejít na článekNaši žáci 5. tříd měli příležitost v průběhu 45-ti minut prožít symbolickou plavbu s Bedřichem Smetanou po Vltavě, při níž se seznámili s osobností tohoto významného skladatele a jeho dílem (hudební výchova), na mapě prozkoumali povodí naší nejdelší české řeky (zeměpis) a v neposlední řadě výtvarně vyjádřili své pocity z poslechu samotné skladby (výtvarná výchova). Žáci pozitivně vnímali možnost být během jediné vyučovací hodiny v několika předmětech zároveň, což přispělo k systematizaci probíraného učiva.
"Podle zkušeností je týmová výuka velmi zajímavá pro žáky, kteří zjišťují, že veškeré poznatky z jednotlivých předmětů jsou vždy vzájemně propojené a mohou si tak učivo lépe zapamatovat." (Jaroslava Nováková)
-
TEAM TEACHING: TÝMOVÉ UČENÍ NA NAŠÍ ŠKOLE
01.05.2015Přejít na článekVelmi efektivní strategií výuky naší školy se stává "týmové učení" ("team teaching"), na kterém se společně podílí několik učitelů s rozdílnou aprobací. Jedním z přístupů je volba tématu, jemuž jsou věnovány hodiny vybraných předmětů během jednoho týdne (tato technika obsahuje prvky projektového vyučování, kdy kolegium učitelů naplánuje originální týdenní projekt). Odlišným pojetím je týmová spolupráce pedagogů přímo ve vyučovací hodině - tento způsob umožňuje nahlížet na konkrétní téma z více úhlů pohledu a propojit učivo napříč několika předměty zároveň.
Team teaching v sobě zahrnuje podstatné množství nových trendů ve výuce:
- žáci samostatně nakládají se získanými informacemi, uplatňují tvůrčí přístup k učivu a mohou se rozhodovat pro různá stanoviska ke zvolenému tématu;
- učitelé zde nemají dominantní postavení, výuka je založena na názorové pluralitě, převažující dialog mezi účastníky se mění v diskuzní prostředí;
- činnosti v hodině se neorientují pouze na zvládnutí učiva, ale též na rozvoj schopností, dovedností, návyků, postojů a na schopnosti obhájit svůj názorový přístup;
- sebehodnocení vede žáky k hodnocení vlastní činnosti a rozvíjí jejich kreativitu, zpětná vazba pomáhá učitelům v plánování a vyvarování se případných chyb.
Časopis Řízení školy: Týmové učení (Michal Staněk)